Hayatta kalmak benim en büyük lanetim.
Yüzbaşı Mete Öztürk Ordu İstihbaratta görevli gözüpek bir SAT Komandosudur. Gizli operasyonlarda görev almaktadır. Çocukluğunda ailesini bir trafik kazasında kaybetmiş olmasının etkilerini hala üzerinde taşımaktadır. Hırçındır, başına buyruktur, agresiftir, her an patlamaya hazır bir bomba gibidir.
Mete’nin her zaman kafasının dikine gitmesi, üstlerini de huzursuz etmektedir. Mete’nin hayatındaki en önemli kişi, kısa bir süre önce büyük bir aşkla evlendiği eşi Elif’tir. Elif’e büyük bir tutkuyla bağlı olan Mete, yalnızca güzel eşiyle beraberken uysal ve neşeli bir ruh haline bürünmektedir. Ancak Mete’nin hayatı, kısa süre içinde alt üst olacaktır. Çünkü Dünya’da bir şeyler olmaktadır… Türkiye’de de!..
Ortadoğu, son günlerde çok büyük bir karışıklıkla çalkalanmaktadır. Batı ülkelerinin Arap Baharı olarak adlandırdığı halk hareketleri kontrolden çıkmaktadır. Ortadoğu ülkeleri karışmıştır. Halk ayaklanmaları ve darbeler, çok sayıda ölümle neticelenmektedir. Diktatörler birer birer devrilmektedir. Eş zamanlı olarak, Türkiye’de de ortalık karışmaya başlamıştır.
Aynı gecede çok sayıda faili meçhul cinayet işlenir ve ertesi gün, bir uçak kazası yaşanır. Düşen uçağın içinde ölenlerden biri de askerdir. Mete, gizli görevle olay yerine gider ve düşen uçakta sabotaj olup olmadığını araştırmaya başlar. Ancak olaylar, hızla kontrolden çıkacak ve Mete kendini çok büyük bir KAOS’un ortasında, çok büyük düşmanlarla mücadele ederken bulacaktır.
Olay yerini incelemeye gittiği günün gecesinde Mete ve eşi Elif silahlı saldırıya uğrar. Elif vurulur ve Mete’nin kolları arasında ölür. Mete çılgına döner, Elif’i vuran suikastçıların peşinden koşar ve ikisini de yakalar. Adamlar konuşmaz, Mete hırsla ikisini de öldürür ancak bu arada kendi de yaralanır. Mete bayılmak üzereyken aniden çıkıp gelen biri kendisini hızla olay yerinden uzaklaştırır; uçak kazasını araştırırken tanıştığı gazeteci Meltem…
Mete’nin peşinde, son derece gizemli ve karanlık bir suikast timi vardır. Önceki gece işlenen cinayetlerin failleri olan bu timin başında, Mansur adlı karanlık bir adam vardır. Gizli bir örgütün kara kutusu ve imha silahı olarak görev alan Mansur, yeni bir siyasetçi olan Okan Tunç’tan Mete’yi bir an önce ele geçirmesi konusunda çok sıkı emirler almaktadır.
Mete ve Meltem, peşlerindeki adamları atlatarak kaçmaya devam ederler. Mete, başına gelenlere anlam vermeye çalışmaktadır. Peşindeki adamlar kimdir? Neden kendisini öldürmeye çalışmışlardır? Meltem kendisine neden yardım etmektedir?
Senarist Görüşü
Senaryo yazımının gökten gelen bir “ilham”dan hareketle gerçekleştirildiğine dair yaygın bir inanış vardır. Bu yanlış inanış, senaryo algımızı hatalı bir noktaya sürükler; senaryonun ön hazırlık süreçlerini ihmal etmemize, senaryoyu çalakalem yazmamıza, izleyiciyi filmin dünyasına yeterince çekemememize sebep olur. Çünkü senaryo, esasında bir yazım değil tasarım işidir; edebi bir ürün değil, bir matematik mühendisliğidir ve bu yüzden de ilham beklenerek değil, matematik bilinciyle yaratılmalıdır.
KAOS Örümcek Ağı, Holywood’da kullanılan ve başarısı yüzlerce Holywood filminde ispatlanmış senaryo matematiğine göre yazılmış ilk Türkçe senaryolardan biri. Senaryo yazımında, Holywood’un en başarılı senaristlerini yetiştirmiş olan ve artık birer “guru” olarak kabul edilen Syd Field, Robert McKee gibi ustaların deşifre ettikleri doğru senaryo kompozisyon teknikleri esas alınmış ve senaryo, bu esaslara birebir uygun şekilde hazırlanmıştır.
Senaryo yazımı sürecinde dikkatle gözetilen bir diğer nokta da, izleyicide dramatik bir etki yaratma hedefi olmuştur. Bu etkiyi gerçekleştirmek için de, filmin içeriğine Türkiye ve dünya gündemine dair cesur göndermeler ve gerçek olma ihtimalini kimsenin yabana atamayacağı komplo teorileri yerleştirilmiştir.
Dünya çapındaki filmlerin kurduğu evrensel sinema dilini takip ederek izleyiciye hem aksiyon dolu dakikalar yaşatmak, hem görsel bir şölen sunmak, hem de takip etmekten keyif alacakları dramatik bir hikaye anlatmak amaçlarıyla, heyecan ve titizlikle üretilen KAOS Örümcek Ağı, diliyor ve inanıyoruz ki bu heyecanı izleyicisiyle de paylaşacaktır. – Senarist Tolga Küçük
Kaos Filminin Setinde
Yönetmenliğini Cem Gül’ün yaptığı senaryosunu Tolga Küçük’ün yazdığı KAOS Örümcek Ağı, daha önce başarısı kanıtlanmış Holywood aksiyon matemetiğine göre hazırlanmış ilk Türkçe senaryo olma özelliği taşıyor. Filmin senaristinin ‘Bu edebi bir ürün değil bir matematik mühendisliğidir’ dediği filmde Rojda Demirer ve Gökhan Mumcu başrolleri paylaşıyorlar…
Gökhan Mumcu’nun gözüpek bir SAT Komandosu Yüzbaşı Mete olarak yer aldığı filmde Rojda Demirer UGT ajanı olarak beyazperdeye yansıyacak… Filmde oyunculuğu ile gözdolduran Gökhan Mumcu, filmin tamamına yakınında yer alan tüm aksiyon ve kavga sahnelerini kendisi çekti ve dublör kullanmadı. Mumcu’nun, filmin kötü adamı olam Cemal Hünal’la çektiği kavga sahnelerini izleyenler gerçek bir aksiyon izlemenin keyfine varacaklar…
Senaryo yazımında, Holywood’un en başarılı senaristlerini yetiştirmiş olan ve artık birer “guru” olarak kabul edilen Syd Field, Robert McKee gibi ustaların deşifre ettikleri doğru senaryo kompozisyon teknikleri esas alınlanarak hazırlanan yapımda Türkiye’nin ve dünyanın gündemine dair ciddi ve cesur göndermeler ile gerçek olma ihtimalini kimsenin yabana atmayacağı komplo teorileri yer alıyor.
Dünya çapındaki filmlerin kurduğu evrensel sinema dilini takip ederek, izleyiciye hem aksiyon dolu dakikalar yaşatmak, hem görsel bir şölen sunmak, hem de takip etmekten keyif alacakları dramatik bir hikaye anlatmak amaçlarıyla, heyecan ve titizlikle üretilen KAOS Örümcek Ağı, 30 Mart 2012’de beyazperdede sinema izleyicisiyle buluştu.
Kaos: Örümcek Ağı
Yönetmen: Cem Gül
Oyuncular: Gökhan Mumcu, Rojda Demirer, Cemal Hünal, Levent Can, Bora Akkaş, Selçuk Özer, Kazım Akşar, Ayça İnci, Demir Karahan
Senaryo: Tolga Küçük
Yapımcılar: Banu Toktamışoğlu, Murat Toktamışoğlu
Kurgu: Özge Sağsöz
Kostüm Tasarımı: Yasemin Kuzey
Makyaj: Züleyha Özbek
Sanat Yönetimi: Osman Çankırılı
Müzik: X-Ray Dog, Müzikotek
Yapımcı Şirket: Dada Film
Türkiye Dağıtımı: Tiglon Film
Gösterim Tarihi: 30 Mart 2012
İzleyici ve Box Office: 34.022 izleyici – 271.085 TL
Hits: 41