Karşı Pencere – La Finestra di Fronte

FacebookTwitterGoogle+LinkedInPinterestPaylaş

Karşı Pencere – La Finestra di Fronte

Yönetmenlikte Ferzan Özpetek’in, oyunculukta Giovanna Mezzogiorno, Raoul Bova, Massimo Girotti, Filippo Nigro ve Serra Yılmaz’ın ayrı ayrı harikalar yarattığı bir film “La Finestra Di Fronte (Karşı pencere). Filmde temel olarak iki hikaye anlatılıyor. Ancak güzellik, bu hikayelerin birbirine somut bir şekilde değil de, daha çok imgesel biçimde benzemesiyle başlıyor.

Giovanna (Giovanna Mezzogiorno), evli ve iki çocuk annesidir. Muhasebecidir ancak pasta yapmayı çok sever ve ek gelir maksadıyla bir bara pasta satar. Monotonluklarla örülmüş bu hayatından pek de memnun değildir. Bu memnuniyetsizlik kimi zaman kocasıyla, kimi zaman ise çocuklarıyla sürtüşmesine sebep olur. Evinin penceresinden gördüğü ve karşı binada oturan adamdan (Lorenzo) gözlerini alamaz. Pencereden baktığında ise, hayatında olmasını çok istemiş ama olmayan herşeyi, o pencereden görür, belki de sadece hayal kurar.

İkinci hikaye ise çıkmaza varan Giovanna’nın farkına varmasa da, adeta imdadına yetişen Bay Veroli(Massimo Girotti)’nin hikayesidir. Hafızasını kaybetmiş bir şekilde sokakta etrafına bakınan Davide’yi, Giovanna ve kocası Filippo (Filippo Nigro) bulur ve eve getirir. Ufak çapta yaptıkları araştırma sonucunda Davide’nin hüzün dolu hikayesi ortaya çıkar.

Ferzan Özpetek kapasitesinin ne kadar üstün olduğunu bu filmde resmen ortaya koydu. Özgün ve etkileyici kamera açıları ve hareketleri filmin her sahnesinde kalitenin habercisi gibiydi. Filmde o kadar güzel ve ufak ayrıntılar vardı ki hayran olmamak mümkün değil. Örneğin Giovanna’nın saçını sade lastik bir tokayla ve klasik olarak toplaması bile bence oyuncuya yüklenmiş bir anlamdı ve bize onun nasıl bir karakterde olduğunu bilinçaltımıza yerleştirmek için gönderilen bir sinyaldi. Veya sevişme sahnesine bir anlam yüklenmesi yine olması gerektiği gibiydi. Zaten Ferzan Özpetek’in sevişme sahnelerinin anlamsız yere kullanılmasını eleştirdiğini biliyoruz ve bizi bu konuda hayal kırıklığına uğratmayacağını da tahmin ediyorduk.

“Pek de kısa olmayan sanat hayatımda, onlarca yönetmenle çalıştım. Ama şöyle bir baktığımda, gerçek bir yönetmen diyebileceklerimin sayısı bir elinparmaklarını geçmez.İşte bizim değerli yönetmenimiz Ferzan Özpetek de bunlardan biri” diyor, yaşamını filmden kısa bir süre sonra kaybeden Massimo Girotti. Söylediklerinin ispatı olarak “La Finestra di Fronte” filmi, hatta her sahnesi ayrı ayrı gösterilebilir.

Her zaman söylenildiği gibi, iyi müzik filmi bir üst basamağa taşıyabilir. Bazılarının dediği “müzik belli bir süre sonra filmin önüne geçer ve film yerine müzik akla gelir, bu da iyi bir şey değildir.” savına katılmıyorum. Yani “Requiem for a Dream” müziklerini dinlerken, o, insanın psikolojisini bozan ama mükkemmel sahneleri veya “Gocce di Memoria” yı dinlerken, Giovanna Mezzogiorno’nun insanı kendisine aşık eden gözlerini hatırlamamak mümkün mü?

İşte “Karşı Pencere” nin müzikleri de filmin güzelliğine güzellik kattı ve izleyen herkesi etkisi altına aldı. Andrea Guerra’nın imzasını taşıyan ve Sezen Aksu’nun da iki şarkısının bulunduğu albüm, İtalya’da David di Donatello yarışmasında en iyi müzik dalında ödül aldı.

Yazının en başında söylediğim gibi, oyunculuklar muhteşem. Ferzan Özpetek’in vazgeçilmezi Serra Yılmaz, Giovanna’nın en yakın arkadaşı ve akıl hocasını üstün bir performansla oynuyor. Raoul Bova, Massimo Girotti ve Filippo Nigro bize, sanki daha iyisi seçilemezmiş dedirttiriyorlar. Ancak Giovanna Mezzogiorno farklı bir paragrafı hakediyor.

Oynanması zor olan rol tiplerinden birinin altından ne kadar başarıyla kalkıldığı belki de filmi ilk kez izlediğinizde fark edilmeyebilir. (Çünkü filmin çok olan iyi yönlerinden birine takılabilirsiniz). Ancak benim, heralde Giovanna Mezzogiorno’ya olan hayranlığımdan olacak ki, filmde takıldığım noktaların başında Giovanna karakteri geldi. Dünyada nadir rastlanan bir özelliğe yani doğal bir güzelliğe sahip olmasının yanında, oyunculuğu resmen büyüleyiciydi.

Giovanna’nın Lorenzo’ya yakınlaşmasının başlıca sebebi, hayallerinin bir kısmını onda bulabilmesiydi. Lorenzo’nun özgürlüğü, kendisine ilgi göstermesi, anlattıklarını umursaması hep Giovanna’yı karşıdaki pencereye itti. Ancak olaylara dışarıdan bakabildiği anda yani karşıdaki pencereden kendine bakabildiği anda biraz da annelik duygusunun yardımıyla, nerede olması gerektiğine karar verdi.

Davide’nin kendi evinde onlarca pasta yapması ve istediği sonucu alamamasından sonra kendisini iyi hissetmeyip, izlediğimiz yakarış, ders verir nitelikteydi.

“Ben artık bir şey yapamam, ama siz yapmalısınız, geliyorlar, farketmelisiniz, daha iyi bir dünyada yaşamak için çabalamalısınız.” sözleri filmin eleştirel yönlerini sergileyen kısımlardan biri. Bu kısımlardan biri diyorum çünkü filmde Davide’nin hikayesiyle birlikte homofobiye de yüklendiğini görüyoruz.

İnsan hayalleri için yaşar. Eğer hayaller yoksa, bugün yatıp yarın kalkmanın bir sebebi yoksa gerçekten, hayat çok zor ve yaşanmaz hale gelir. Zaten hemen hemen herkesin hayallerinin başında para olması bizi insani duygulardan soyutlamadı mı? Giovanna’nın bu yaşanmazlık arasından sıyrılıp hayallerine sarılmayı seçmesi, sizce eski işinde daha çok para almasına değişilir mi?

Yönetmen: Ferzan Özpetek
Oyuncular: Giovanna Mezzogiorno, Raoul Bova, Massimo Girotti, Serra Yılmaz, Filippo Nigro, Maria Grazia Bon
Senaryo: Gianni Romoli, Ferzan Özpetek
Görüntü Yönetmeni: Gianfilippo Corticelli
Kurgu: Patrizio Marone
Sanat Yönetmeni: Andrea Crisanti
Kostüm: Catia Dottori
Müzik: Andrea Guerra
Yapımcı Şirket: AFS Film
Türkiye Dağıtımı: Warner Bros. Türkiye
Gösterim tarihi: 12 Aralık 2003

Popüler Krediler

  • Son Öpücük – L’Ultimo Bacio“Cahil Periler”in İtalyan aktörü Stefano Accorsi’yi, Ferzan Özpetek’in “Karşı Pencere”siyle Oscar aday adaylığı yarışında olan “Son Öpücük”te izleyebilirsiniz. Uzun süredir birlikte […]
  • Bol Ödüllü Bir Film: Arjantin Hikayeleri – Historias Minimas Arjantin'de en iyi film, yönetmen, senaryo, yapım, ses, müzik ve oyuncu ödüllerini toplayan Arjantin Hikayeleri Türkiye'de gösterime girdi. Film Buenos Aires’in kilometrelerce uzağında […]
  • Willard’ın Fareleri – Hitchcock Tarzı Bir Gerilim Filmi Yaşadığı hayat Martin-Stiles Manufacturing’de çalışan büro elemanı Willard için adeta bir kabus haline gelmiştir. Babasının hayaleti peşini bırakmazken, annesine bağlılığı nedeniyle de […]
  • Avatar daha uzun versiyonuyla yeniden geliyor Sinema tarihinin en fazla gişe yapan filmi 'Avatar'ın ek görüntülerle tekrar gösterime gireceği açıklandı. Dünya çapında elde ettiği 2 milyar 749 milyon dolarla gişe hasılatı ile […]
  • Sıkıysa Yakala – Catch Me If You Can Prodüksiyon Bilgileri “Catch Me If You Can”in gerçek bir öyküden yola çıkalarak oluşturulan temasının Hollywood standartlarinin biraz uzağında olduğu söylenebilir. Yapımcıların […]
  • 18. Yüzyıl Fransa’sı: Çapkın Aşık – Fanfan La Tulipe 2003 Cannes Film Festivali'nin açılış filmi olan Çapkın Aşık, tarihi romantik macera türünde bir film. 18. yüzyıl Fransa'sında geçen film İspanyol Sineması’nın başarılı isimleri […]
  • 63. Cannes Film Festivali başladıBu yıl 63'üncüsü düzenlenen Cannes Film Festivali başladı. Festival her yıl uluslararası boyutta düzenleniyor ve dünyanın en saygın film festivali olarak görülüyor. Festivale katılan […]
  • Yatağın Diğer Yanı – El Otro Lado De La CamaYatağın Diğer Yanı – El Otro Lado De La Cama filminin yönetmenliğini Emilio Martinez Lazaro yaptı. Başarılı yönetmen İspanya'nın en ünlü komedi filmi ustalarından biri olarak […]
Tags : , , , , , ,

0 thoughts on “Karşı Pencere – La Finestra di Fronte”

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Önceki yazıyı okuyun:
Karayip Korsanları: Siyah İnci’nin Laneti – Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Karayip Korsanları sadece tarihi bir film ya da bir korsan filmi değil. Aksiyon ve eğlencenin yanısıra hayalet filmlerinden masal filmlerine...

Kapat